Pomoc i najczęściej zadawane pytania

Jeżeli masz do nas jakiekolwiek pytanie - nie wahaj się do nas napisać na kontakt@turbofirma.pl lub korzystając z formularza kontaktowego.

Być może już zdążylismy odpowiedzieć na Twoje pytanie. Przejrzyj najczęściej zadawane pytania poniżej.


Aby wystawić fakturę korekcyjną mamy dwa sposoby.

Po pierwsze możemy znaleźć fakturę, którą chcemy korygować w liście faktur i w kolumnie 'Akcje' wybrać przycisk opisany 'Faktura korekcyjna'.

Drugim sposobem jest przejście do listy faktur korekcyjnych klikając przycisk 'Faktury korekty' na widoku listy faktur i kliknięcie przycisku 'Dodaj fakturę korekcyjną'. Po tym zostaniemy poproszeni przez system o wybranie faktury, którą chcemy korygować. Po wybraniu numeru faktury z listy zostaniemy przekierowani do strony wystawiania faktury korekcyjnej.


Po pierwsze musimy znaleźć fakturę, którą chcemy korygować w liście faktur. Następnie w kolumnie 'Akcje' wybrać czerwony przycisk opisany 'Pobierz PDF'. Po tym otworzy nam się dokument PDF faktury, który możemy zarówno wydrukować jak i pobrać oraz wysłać do klienta lub księgowej.


Aby zmienić jednostki oraz stawki podatku na fakturach przejdź do ustawień systemu klikając w zębatkę pod Twoim adresem e-mail w lewej stronie ekranu. Następnie wybierz zakładkę 'Ustawienia fakturowania' i zobaczysz odpowiednio sekcje 'Dodaj lub usuń jednostkę' oraz 'Dodaj lub usuń stawkę podatku'. Aby dodać wiersz, wystarczy kliknąć odpowiednio przycisk 'Dodaj jednostkę' lub 'Dodaj stawkę podatku', wprowadzić tekst oraz kliknąć przycisk 'Zapisz'.

Aby usunąć jednostkę lub stawkę podatku w ustawieniach opisanych powyżej wystarczy kliknąć w kwadratowe pole po lewej stronie wiersza, który chcemy usunąć i kliknąć przycisk 'Usuń zaznaczone' w odpowiedniej sekcji. Wiersz zostanie usunięty, a tabela sama się odświeży.


Aby zmienić domyślny (14 dni) termin płatności na fakturach przejdź do ustawień systemu klikając w zębatkę pod Twoim adresem e-mail w lewej stronie ekranu. Następnie wybierz zakładkę 'Ustawienia fakturowania' i w sekcji 'Zaktualizuj ustawienia modułu fakturowania' zobaczysz pole z opisem 'Domyslna liczba dni terminu płatności faktur'.

Następnie kliknij przycisk 'Zapisz' i gotowe.


W formularzu dodawania klienta kliknij przycisk 'Pobierz dane z GUS'. System poprosi Cię o podanie NIPu Twojego klienta. Po wprowadzeniu go i kliknięciu przycisku 'Uzupełnij' dane klienta zostaną automatycznie uzupełnione.


Aby ustawić numer rachunku na fakturze przejdź do ustawień systemu klikając w zębatkę pod Twoim adresem e-mail w lewej stronie ekranu.

W zakładce 'Ustawienia ogólne' w sekcji 'Zaktualizuj dane swojej firmy' znajdziesz pole opisane 'Numer konta bankowego'. Wprowadź numer rachunku bankowego Twojej firmy i kliknij przycisk 'Zapisz' na dole tej sekcji.

Od teraz rachunek bankowy będzie widoczny na Twoich fakturach przelewowych.


Logo firmy w systemie i logo na fakturze, to dwie różne rzeczy. Pierwszego używamy w obrębie całego systemu Turbofirma. Logo na fakturze jest wykorzystywane wyłącznie w dokumentach PDF wygenerowanych z systemu Turbofirma.

W roli loga w systemie najlepiej sprawdzi się kwadratowy obrazek.


Logo firmy w systemie i logo na fakturze, to dwie różne rzeczy. Pierwszego używamy w obrębie całego systemu Turbofirma. Logo na fakturze jest wykorzystywane wyłącznie w dokumentach PDF wygenerowanych z systemu Turbofirma.

Aby ustawić/zmienić logo na fakturze przejdź do ustawień systemu klikając w zębatkę pod Twoim adresem e-mail w lewej stronie ekranu. Następnie wybierz zakładkę 'Ustawienia fakturowania' i w sekcji 'Zaktualizuj ustawienia modułu fakturowania' zobaczysz pole z opisem 'Logo na fakturę'.


Aby dodać fakturę należy przejść do strony 'Faktury' i kliknąć przycisk 'Utwórz fakturę'. Aby faktura była kompletna musisz wybrać klienta oraz uzupełnić listę wierszy na fakturze.

W tym miejscu możesz wybrać klienta z listy dodanych przez Ciebie klientów, lub dodać nowego klienta klikając w przycisk 'Dodaj klienta' w prawym górnym rogu ekranu. Po tym wystarczy, że uzupełnisz jego dane i klikniesz przycisk 'Zapisz'.

W tym miejscu możesz również skorzystać z bazy REGON. W tym celu wystarczy kliknąć przycisk 'Kliknij tutaj aby pobrać dane z GUS', wpisać tam NIP klienta i kliknąć przycisk 'Uzupełnij'.

Po tym możesz przejść do dodawania wierszy na fakturze. Jeżeli chcesz dodać kolejny wiersz, kliknij w przycisk 'Dodaj nowy wiersz', a jeżeli chcesz usunąć dany wiersz, kliknij przycisk 'x' w prawej górnej części wiersza.

Przy wpisywaniu kwot przy wierszach faktury system automatycznie uzupełnia pozostałe pola. Dla przykładu wpisując ilość oraz jednostkową cenę netto, system automatycznie przeliczy kwotę netto, kwotę brutto oraz podsumuje stawki w tabeli zbiorczej podatków. System Turbofirma policzy również pozostałe pola przy wpisaniu ceny brutto, lub ceny netto w zależności od kolejności podawania kwot.


Aby dodać klienta do systemu należy przejść do strony 'Klienci' i kliknąć przycisk Dodaj wpis, po czym wprowadzisz jego dane i klikniesz przycisk 'Zapisz'.

W tym miejscu możesz również skorzystać z bazy REGON. W tym celu wystarczy kliknąć przycisk 'Kliknij tutaj aby pobrać dane z GUS', wpisać tam NIP klienta i kliknąć przycisk 'Uzupełnij'.


W celu zresetowania hasła napisz do nas na kontakt@turbofirma.pl z adresu, którego używałeś w systemie. Zresetujemy Ci hasło na tymczasowe tak żebyś mógł się nim zalogować i ustawić swoje hasło.


Aby wystawić pierwszą fakturę, wystarczy, że na ekranie startowym klikniesz przycisk 'Dodaj fakturę'. Od razu zostaniesz przekierowany do ekranu wystawiania faktury.

Aby faktura była kompletna musisz wybrać klienta oraz uzupełnić listę wierszy na fakturze.

Jako że jest to Twoja pierwsza faktura, prawdopodobnie nie masz jeszcze żadnego klienta wprowadzonego do systemu. W tym celu wystarczy że klikniesz przycisk 'Dodaj klienta' w prawym górnym rogu ekranu, uzupełnisz jego dane i klikniesz przycisk 'Zapisz'.

W tym miejscu możesz również skorzystać z bazy REGON. W tym celu wystarczy kliknąć przycisk 'Kliknij tutaj aby pobrać dane z GUS', wpisać tam NIP klienta i kliknąć przycisk 'Uzupełnij'.

Po tym możesz przejść do dodawania wierszy na fakturze. Jeżeli chcesz dodać kolejny wiersz, kliknij w przycisk 'Dodaj nowy wiersz', a jeżeli chcesz usunąć dany wiersz, kliknij przycisk 'x' w prawej górnej części wiersza.

Przy wpisywaniu kwot przy wierszach faktury system automatycznie uzupełnia pozostałe pola. Dla przykładu wpisując ilość oraz jednostkową cenę netto, system automatycznie przeliczy kwotę netto, kwotę brutto oraz podsumuje stawki w tabeli zbiorczej podatków. System Turbofirma policzy również pozostałe pola przy wpisaniu ceny brutto, lub ceny netto w zależności od kolejności podawania kwot.


W Turbofirmie mamy możliwość założenia konta na dwa sposoby:

Turborejestracja

Turborejestracja jest domyślnym sposobem rejestracji konta w naszym systemie. Dzięki niej możesz bardzo szybko zacząć korzystanie z systemu. Wystarczy, że przejdziesz na stronę rejestracji konta, podasz swój aktualny adres e-mail, hasło oraz NIP swojej firmy, a wszystkie niezbędne dane Twojej firmy zostaną pobrane i uzupełnione z bazy REGON.

Rejestracja standardowa

W celu założenia swojego konta możesz również skorzystać z rejestracji standardowej. W tej sytuacji wystarczy że podasz swój aktualny adres e-mail, hasło oraz nazwę swojej firmy. Pozostałe szczegóły, takie jak adres oraz NIP będziesz musiał uzupełnić ręcznie w ustawieniach systemu po zalogowaniu.